NOAB-verklaring nodig in Utrecht?

Als lid van de NOAB zijn wij geautoriseerd om de aanvraag van uw NIWO-vergunningen te verzorgen in en rondom Utrecht.

NIWO-Starters (nog géén activiteiten)

U gaat starten met een transportonderneming in Utrecht, dan hebben wij het onderstaande nodig om een verklaring te mogen afgeven:

– Geldig id-kaart of paspoort;
– Recente uittreksel Kamer van Koophandel;
– Recente bankafschrift van de zakelijke rekening met een saldo van minimaal €9.000,-

Let op: uw startvermogen mag niet tot stand zijn gekomen door een onderhandse lening, wel een achtergestelde lening.

Tarief: €275,- ex. Btw (binnen 1 werkdag)

NIWO-Bestaande ondernemingen 

– Geldig ID-kaart of paspoort;
– Recente uittreksel Kamer van Koophandel;
– Recente Jaarcijfers en de ondernemersaangifte;
– Grootboekkaarten/Kolommenbalans;
– Debiteuren- en crediteurenkaart;

– Leasecontracten;

– Laatste vier Btw-aangiften.

Let op: wij controleren de aangiften via de belastingdienst op juistheid, via de Belastingdienst

Tarief: va. €395,- ex. Btw (binnen 2 werkdagen)

Meer lezen

Voor de overige verklaringen als Verklaring winstprognose, Paychecked, CAO-verklaring PostNL, ZMP-toeslag en GLS kunnen we u een offerte uitbrengen. U bent mogelijk op onze website terecht gekomen door te zoeken naar Niwo-accountantsverklaring, Balansverklaring eurovergunning, Financiële draagkracht, Kredietwaardigheidscheck transportvergunning.

WAS verklaring PostNL - ZMP-toeslag

PostNL eist voor het verkrijgen van een zogeheten ‘ZMP-toeslag’ een rapport van feitelijke bevindingen, ondertekend door een RA, AA of NOAB-lid. 

Voor het beoordelen en afgeven van een WAS verklaring conform het protocol ZMP-toeslag ontvangen wij graag de onderstaande documenten per email. We streven ernaar om u binnen 24 een opdrachtbevestiging te sturen en uw aanvraag binnen 2-4 werkdagen te beoordelen.

Benodigde documenten

– Geldig ID-kaart ondernemer(s).
– Recent uittreksel Kamer van Koophandel.
– Namenlijst PostNL.

– Alle loonstroken en de aangiften Loonbelasting van het desbetreffende periode.

– Verzamelloonstaat

*Tarief: v.a. €295,- ex. Btw (Binnen 2-4 werkdagen)

Beoordelen en goedkeuren van kredietaanvragen

Bij het aanvragen van krediet bij een bank is het vereist dat u een rapportage van uw persoonlijke  financiële situatie samenstelt en dat van uw bedrijf uit Utrecht. Afhankelijk van de grootte van uw kredietaanvraag en de bank, moet u mogelijk de volgende punten laten zien en onderbouwen:

– uw definitieve jaarcijfers,
– overzicht van de actuele cijfers van het lopende boekjaar
– liquiditeitsprognose van het lopende boekjaar.
– Ondernemingsplan (indien uw onderneming minder dan 1 jaar bestaat)

Als gecertificeerd lid van de NOAB, kunnen wij u ondersteunen bij de kredietaanvragen. Wij zullen uw kredietaanvragen beoordelen en goedkeuren op basis van uw tussentijdse cijfers en prognoses.

Natuurlijk kan u de kredietaanvragen aan ons over laten. Wij zullen het gehele kredietrapportage opstellen en indienen bij de door u gekozen bank.

Verklaring winstprognose aankoop woning of bedrijfspand

Het opstellen van winstprognoses is essentieel om inzicht te krijgen in je bedrijf en bij het aanvragen van krediet bij banken. De bedrijfsresultaten over het afgelopen jaar worden geanalyseerd en geëxtrapoleerd om de bedrijfsresultaten te voorspellen voor de komende maanden/jaren.

Hierbij kijken we naar de ontwikkelingen van de cijfers binnen het bedrijf en ontwikkelingen buiten het bedrijf. Ontwikkelingen buiten het bedrijf zijn bijvoorbeeld: de markt, omgeving en regelgeving.

Wij analyseren uw financiële overzicht met duidelijke toelichtingen en onderbouwingen zodat u een overzichtelijk inzicht krijgt over uw bedrijf en een hogere kans op een kredietverstrekking van de door u gekozen bank.